ОРФЕЙ – СИМВОЛ НОВОЇ МУЗИЧНОЇ ЕПОХИ

Віктор Мішин

Анотація


Проаналізовано філософські та естетичні процеси, які на початку історії Нового Часу призводили до формування нової музично-естетичної парадигми, що змінила музичний світ та призвела до створення тієї емоційно забарвленої музики, яка відома нам сьогодні. На зміну емоційно нейтральній консонантній церковній поліфонії приходить нова афективна музична тканина, центром якої стає не досконале числове співвідношення, а афект як відображення людської природи. Цей запізнілий Ренесанс у музиці нероздільно пов’язаний з виникненням жанру опери та реконструкцією античних музично-естетичних та філософських ідей, установок і цінностей у Північній Італії кінця XVI – початку XVII століття. Стаття спрямована на осмислення цього перехідного для музичного світу періоду, який можна умовно завершити створенням першої в історії повноцінної музичної драми – опери Клаудіо Монтеверді «Орфей».
Ключові слова: Орфей, Монтеверді, музичний мімезис, Камерата Барді, друга практика, музична драма, опера.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.20.2019.10649

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.