Трансформація технологій мистецтва татуювання та їх вплив на художню якість і виразність зображень

Олександр Кротевич

Анотація


У дослідженнях, присвячених проблемам татуювання, як сучасної творчої практики до сьогодення були визначені окремі недоліки в розкритті змістовності самого творчого процесу татуювання, його історичних та естетичних складових. Серед кількості наукових праць здебільшого розглядали окремі чинники фізіології процесу тату, сучасного технічного дизайну обладнання та деяких медичних аспектів. Проблематика впливу класичних та трансформованих сучасних технологій  татуювання на якість та художню виразність зображень наразі залишається одним із головних аспектів проблематики цього напряму в мистецтві. У цій статті сконцентрованим пріоритетом у розумінні значущості татуювання як одного з яскравих творчих способів самовираження особистості в сучасному суспільстві є вивчення архаїчних та нових технік виконання татуювання, а також визначення того, як технологія виконання впливає на якість сучасного художнього татуювання. Мета роботи полягає в окресленні пріоритету розгляду трансформації технологій тату та їх впливу на художню якість і виразність зображень. Унаслідок незначної системної інформації, неупорядкуванні засобів, методів нанесення художніх татуювань, автор цієї статті ставить задачі системно розглянути, окреслити  техніки та технології татуювання, трансформації в сучасності та визначити зміни художньої виразності цього модного напряму декорування тіла. У процесі дослідження використано джерелознавчий, історичний та методи аналізу дослідження. При аналізі останніх досліджень і публікацій, у яких започатковано вивчення цієї проблематики було визначено окремі недоліки в розкритті змістовності самого творчого процесу татуювання, його історичних та естетичних складових. Дослідженню питання татуювання і його розвитку присвячено невелику кількість наукових праць, де здебільш розглянуто окремі чинники фізіології процесу тату, сучасного технічного дизайну обладнання, та деяких медичних аспектів що стосуються санітарної гігієни і стерилізації. У джерелознавчо-бібліографічних дослідах вдалося виявити роль історичного аспекту татуювання, який розглядали В. Барановський (2002), Д. Хамблі Уотсон (2014), А. Джон Раш (2011), професор антропології зі Сьєрра, який багато уваги приділяв містичному значенню татуювання та його функції повідомлень до поколінь. Ф. Федотов (2011) поверхнево окреслював моменти сучасного процесу тату, більше приділяючи увагу переліку зображень популярних татуювань. У результаті проведеної дослідницької роботи вдалося розглянути татуювання по-новому, як один Із яскравих творчих способів самовираження особистості в сучасному суспільстві, як творчу та мистецьку практику з його техніками та технологіями. До тепер татуювання розглядали більше з погляду криміналістики та судової медицини, зокрема криміналісти Д. Балдаєв (2006), В. Пирожков (2007), які застосовували методи ідентифікації за татуюванням та використовували ці описи для запобігання та розкриття злочинів. У процесі цього дослідження розгорнуто розглянуто та окреслено техніки та технології татуювання, визначено трансформацію технологій та технік виконання в сучасності та визначено вплив сучасних технологічних змін на художню якість та виразність цього модного напряму декорування тіла. Нові технології, нові стилі та техніки в татуюванні і нестандартні художні рішення призводять до появи композицій, яким притаманний характерний творчий  підхід та високохудожні риси. Їх наявність свідчить про культурний вплив на мистецтво татуювання з боку образотворчих мистецтв та графічного дизайну. Стилістика образів у мистецтві татуювання містить конкретний результат практики, що поєднує малюнок та спеціальні техніки і технології нанесення.  Техніки та технології мистецтва татуювання мають тверді історичні корені: у своїх початках воно пов’язане з первісними цивілізаціями, які дійшли до нашого часу і вдосконалилися внаслідок розвитку інструментарію, в зокрема, технічного, а разом з тим, нових технік та технологій.
Ключові слова: Татуювання, техніка виконання, композиції, творчість, мистецька практика, художні зображення, декорування, прикраса тіла.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.19.2018.10438

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.