МІЖ ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВОМ ТА ТЕАТРАЛЬНОЮ КРИТИКОЮ: ТЕАТРОЗНАВЧИЙ ДИСКУРС У ЛЬВІВСЬКІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ПРЕСІ 1930-х РОКІВ

Софія Роса-Лаврентій

Анотація


Показано тенденції та особливості розвитку української театральної критики 1930-х років у львівській пресі, зокрема жанру – рецензій на виставу. Оскільки такий матеріал у тогочасній пресі є об’ємний – у статті зосереджено увагу на рецензіях до вистави “Мина Мазайло” Миколи Куліша Українського театру імені Івана Тобілевича, режисера Володимира Блавацького 1931–1932 рр. (предмет дослідження). Ці рецензії ілюструють різні пріоритети, методи та стилі написання театральної рецензії, які сформувалися в українській театральній критиці 1930-х років На прикладі згаданих рецензій бачимо тісний зв’язок театральної критики з літературознавчими методами, а також спроби використання інших способів театрального аналізу: фіксаційно-описових, виокремлення режисерських ходів, акцент на естетичному вирішені вистави. У статті проведено паралелі з тогочасною польською львівською театральною критикою, оскільки взємовпливи з українською відбувалися, адже обидві перебували у єдиному культурному полі та географічному просторі. Запропоновано спосіб систематизації українських театральних рецензій у львівській пресі згаданого періоду за методом їх написання.
Ключові слова: театральна критика, “фейлетонна”, інтелектуальна, об’єктивна театральна критика, львівська українська преса, літературознавство, театрознавство, театральна рецензія.


Повний текст:

PDF PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.19.2018.10433

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.