МУЗИЧНО-СТРУКТУРНІ ЕЛЕМЕНТИ
У СТИХИРАХ ЦВІТНОЇ НЕДІЛІ
(на матеріалі Ірмологіону 70–80 років XVII століття)

Ірина Казнох

Анотація


Українські сакральні піснеспіви кінця XVI – початку XVII столітть є унікальними пам’ятками музичного мистецтва. Серед численного репертуару виділяються стихири Цвітної Неділі. У представленій статті розкрито закономірності музично-теоретичної структури цього жанру. Мета роботи полягає у комплексному музично-аналітичному дослідженні стихир Цвітної Неділі шостого гласу за Ірмологіоном 70–80-х років XVII століття. Методологія дослідження охоплює джерелознавчий, історичний, музично-теоретичний методи, що сприяють виявленню особливостей монодійної традиції. Диференціація музичних побудов стихир Цвітної Неділі укладається у самостійні та завершені структури: експозицію, розробку та завершення на матеріалі трифазового розгортання мелодики із окремим вступом та кодою. Музично-структурні елементи наголошують значення словесного тексту та допомагають відобразити всі грані мистецького образу. Відзначимо відповідність жанру особливостям організації осьмогласної системи.
Ключові слова: празник, Цвітна Неділя, стихира, “Днесь Благодат”, “Прежде шести дней”.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.19.2018.10427

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.