Коментар як результат культурного діалогу та феномену відчуження в українській музиці ХІХ –ХХІ століть
Анотація
Метою роботи є необхідність показати різні типи композиторського коментування, що, на нашу думку, є конкретним засобом загального явища відчуження в музиці.
Наукова новизна полягає у запропонованому автором новому підході до аналізу та осмислення парадигм творчості українських композиторів XX–XXI століть. Йдеться про “втягування” композитором у власний текст чужих текстів на особливих умовах, що найкраще окреслюється поняттям музичного коментаря. Методологія дослідження охоплює: емпіричний метод як пізнання, що реалізується в процесі особистого досвіду через порівняння як встановлення подібностей між проаналізованими музичними текстами, метод формалізації дає змогу охопити відображення змістовного знання у знаково-символічному вигляді. Існування музичних ейдосів потребує коментарів, а черговий акт авторського “відчуження” свідчить про самозростання Логосів Музики.
Результати запропонованого дослідження можуть бути використані в програмах навчальних дисциплін: “музична психологія”, “музична філософія”, “світова музична література”, “історія української музики”, “історія української культури”, “культурологія”.
Ключові слова: коментар, відчуження, українська музика, Н. Нижанківський, Б. Лятошинський, С. Людкевич, М. Скорик.
Наукова новизна полягає у запропонованому автором новому підході до аналізу та осмислення парадигм творчості українських композиторів XX–XXI століть. Йдеться про “втягування” композитором у власний текст чужих текстів на особливих умовах, що найкраще окреслюється поняттям музичного коментаря. Методологія дослідження охоплює: емпіричний метод як пізнання, що реалізується в процесі особистого досвіду через порівняння як встановлення подібностей між проаналізованими музичними текстами, метод формалізації дає змогу охопити відображення змістовного знання у знаково-символічному вигляді. Існування музичних ейдосів потребує коментарів, а черговий акт авторського “відчуження” свідчить про самозростання Логосів Музики.
Результати запропонованого дослідження можуть бути використані в програмах навчальних дисциплін: “музична психологія”, “музична філософія”, “світова музична література”, “історія української музики”, “історія української культури”, “культурологія”.
Ключові слова: коментар, відчуження, українська музика, Н. Нижанківський, Б. Лятошинський, С. Людкевич, М. Скорик.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.19.2018.10420
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.